מאמרים

בוחרים מרכזיה לעסק? שלושה דברים שתצטרכו לברר

אמנם, רכישת מרכזייה לעסק איננה הכרח ברור כרכישתו של ציוד אחר לעסק, ובעיניהם של חלק מהעסקים הקטנים היא נתפשת כ"מותרות", או כ"משהו שנוכל לרכוש אחרי שהעסק יתפתח ויתייצב", אבל, ברוב המקרים, במיוחד בעסקים שעיקר פעילותם נסבה סביב לשיחות הטלפון, מרכזייה לעסק, בעיקר כאשר היא נרכשת ומתוחזקת על ידי חברה המתמחה בתחום, כמו C2k, למשל, יכולה לייעל את הפעילות, למקסם את האפקטיביות שלה ולהגדיל את הרווחים אותם מפיק העסק מפעילותו.

מרכזיה לעסק - מהו סוג המרכזייה הנדרש לכם?

ראשית, תצטרכו לאפיין את היקף הפעילות שלכם וטיבה, מאחר וזה יעזור לכם לדייק ולסנן את סוג המרכזייה שאתם זקוקים לה. ברור שעסקים שעיקר הפעילות שלהם מתנהל בטלפון, נזקקים למרכזיות משוכללות ואמינות יותר, מעסקים שכמעט ואינם משתמשים בטלפון לצרכי פעילותם. כיום, סוג המרכזייה המשוכלל ביותר הוא המרכזייה בשירותי ענן, מה שחוסך לעסק עלויות רכישה ותחזוקה מיותרות, כמו גם את הצורך במיקומה של מרכזייה פיזית בעסק.

מהו התקציב העומד לרשותכם?

עבור כל העסקים (כן, גם הגדולים יותר), תקציב הוא נקודה כאובה. אתם רוכשים כיום מרכזייה פיזית משוכללת, משלמים את עלותה, ובעוד שנתיים, כשהעסק גדל ומתפתח (כמו שאמור לקרות), אתם נדרשים להחליף אותה במרכזייה משוכללת עוד יותר. גם כאן, בולט יתרונן של המרכזיות בענן, מאחר ומדובר בחבילות שירות, אותן תוכלו לצמצם או להגדיל, על פי הדרישות העסקיות המשתנות שלכם.

מהי רמת העובדים-המשתמשים שלכם?

המרכזיות המיושנות הקשו מאד על העובדים המשתמשים בהן. הן דרשו תקופת לימוד, תקופת הסתגלות, וגם לאחריהן, עדיין, היו מעט מאד עסקים שהצליחו להפיק מהן את האפקטיביות המקסימלית. לעיתים קרובות מידי, עסקים שהתאמצו ורכשו מרכזייה לעסק שהייתה עמוסה בשכלולים ובתכונות מתקדמות, גילו, שהמרכזייה מסובכת מידי להפעלה, או, כי קרוב למחצית הפונקציות המשוכללות (שכמובן, ייקרו את המרכזייה באופן ניכר יחסית למרכזיות אחרות), כלל אינן שימושיות עבורן, בשל סיבה זו או אחרת. בשורה התחתונה, הם התאמצו כדי לרכוש את המכשיר הטוב ביותר הקיים בשוק, שלא בהכרח היה המכשיר המתאים לצרכיהם.

אם בעבר היו פתרונות התקשורת המתקדמים שמורים לבעלי עסקים גדולים בלבד, שהרי כיום, גם עסקים בינוניים וקטנים יכולים להרשות לעצמם ליהנות מפתרונות מתקדמים בעלויות נמוכות ואטרקטיביות במיוחד.

יובל טל, מנהל הצוות המקצועי מבית חברת C2k מסביר שכיום עומדים לרשות המגזר העסקי שני פתרונות תקשורת עיקריים: מרכזיות IP (VoIP) ומרכזיות ענן. מרכזיות IP משמשות לניתוב בין שיחות נכנסות ויוצאות בארגון וכן בשיחות הפנים ארגוניות שמקיימים העובדים בינם לבין עצמם, כשמהבחינה הזו, זהה תפקידן של מרכזיות IP לזה של המרכזיות המסורתיות. יחד עם זאת קיימים כמה הבדלים בולטים ומשמעותיים בין שתי השיטות הללו, שמותירים את המרכזיות המסורתיות מאחור.

פתרונות תקשורת בטכנולוגיית VoIP

מחברת C2k מציינים שמרכזיה לעסק בטכנולוגיית VoIP (Voice over IP) עושה שימוש בשרת מחשב שעליו מותקנת תכנת המרכזייה. שלוחותיה של המרכזייה מתחברות אל השרת על ידי רשת תקשורת המחשוב המקומית, זאת מבלי שיעלה הצורך בנקודות טלפון, מה שחוסך את העלויות הכרוכות ברכישה וחיבור של קווים נוספים.

מעבר לכך, מאחר ומרכזיה לעסק בטכנולוגיית VoIP מהווה, למעשה, תכנת מחשב המותקנת על השרת, ניתן לשדרגה באופן שוטף, תוך כדי ניצול מידי של יכולותיה החדשות לטובת העסק. הדבר מאפשר את השילוב שבין השימוש הסטנדרטי בקווי הטלפון יחד עם מגוון לא מבוטל של תכונות נוספות שחלקן מובנות ואחרות ניתנות להוספה, החל מהקלטות ורישום שיחות, דרך ניתוב שיחות מתקדם והצגת רישום הנוכחות של עובדים, וכלה בהעברת הודעות אל הדואר האלקטרוני ושימוש במערכות Call Center.

מרכזיית מחשוב ענן

האופציה הנוספת להתקנת מרכזיה לעסק בטכנולוגיה מתקדמת הנה, כאמור, מרכזיית מחשוב ענן. מחברת C2k מסבירים שמדובר, למעשה, במרכזיות IP ווירטואליות, הממוקמות באופן פיזי בחוות שרתים מרוחקת ומאובטחת, והן מתופעלות ומתוחזקות באופן שוטף באמצעות ספקי השירות, כשבבית העסק נמצאים מכשירי הטלפון והפקס בלבד.

חבילות השירות של מרכזיות הענן מותאמות אופטימלית לבתי עסק וארגונים שאינם חפצים להשקיע בציוד יקר ותפעולו, כמו לדוגמה שרת למרכזיה, ובכך הם נהנים ממערך תקשורת מתקדם בעלויות תקציביות מופחתות.

אפשרויות השימוש בשירותיה של מרכזיית מחשוב ענן זהות לאלו שאינן וירטואליות כגון ניתוב שיחות, שיחות ועידה, מענה קולי, דוחות שימוש, קבוצות חיוג וכן הלאה, בתוספת של מגוון אפשרויות נוספות ייחודיות המותאמות על פי צרכים.

 

מרכזיה לעסק | c2k


 הנכם מוזמנים 

ליהנות משירות מקצועי ואיכותי שיעניק לכם שקט נפשי
ויתרונות תחרותיים בתחום המיחשוב בחברתכם.